به این دلیل است که شما نباید تکه های یخ را با دندان بجوید

۱۴۰۰/۹/۱۸

یک دندانپزشک نشان داده است که چرا هرگز نباید یخ را با دندان های خود آسیاب کنید ، و جویدن یخ جدا از یک عادت آزاردهنده برای اطرافیان شما ، می تواند مشکلات متعددی را ایجاد کند.

متیو کوک ، استادیار دندانپزشکی کودکان و بیهوشی کودکان در دانشگاه پیتسبورگ برای علوم بهداشتی گفت: والدین و بزرگسالان اغلب می پرسند آیا جویدن یخ بی خطر است؟

"کوک توضیح داد که یخ جویدن می توانید ترک هایی در مینای دندان ایجاد کند، که می تواند دندان های را حساس تر کند و همچنین می توانید علت بخش هایی از پوسیدگی دندان ها باشد.

افرادی که پر کننده یا روکش دارند یا از بریس یا نگهدارنده استفاده می کنند در صورت جویدن یخ به دندان های خود آسیب می رسانند. پروفسور کوک توضیح می دهد: "بسته به شدت مشکل ، ترمیم ممکن است نیاز به هر چیزی داشته باشد ، از یک پر کردن ساده تا عصبی کشی ، که یک عمل بسیار جدی تر است."

هنگامی که فردی به طور اجباری نمی تواند خوردن یخ را متوقف کند ، به آن پاگوفاژی می گویند و گاهی اوقات در افراد مبتلا به کم خونی فقر آهن این حالت دیده می شود ، در حالی که خون به اندازه کافی گلبول های قرمز سالم ندارد. دانشمندان نمی دانند چرا ، اما جویدن تکه های یخ به عنوان تسکین علائم در نظر گرفته می شود ، زیرا در افرادی که علائمی مانند خستگی دارند ، اکسیژن بیشتری به مغز می فرستد.

پاگوفاژی همچنین می تواند ناشی از اختلال خوردن باشد که افراد را مجبور به خوردن چیزهایی می کند که به عنوان غذا در نظر گرفته نمی شوند ، مانند برف ، خاک ، گرد و غبار یا مو.
..