کاشت دندان - مزایا و معایب

۱۴۰۰/۸/۶

پزشکان مدرن مدتهاست که پیوند را تمرین می کنند. به همین دلیل ، منطقی است که همه ویژگی های مثبت و منفی روش را در نظر بگیریم. اغلب اطلاعات ارائه شده توسط متخصصان دندانپزشکی متناقض است. برخی برای انجام چنین دستکاری هایی ، برخی دیگر کاملاً مخالف هستند. بیایید سعی کنیم همه ظرافت ها را درک کرده و جنبه های اصلی را برای خود برجسته کنیم. بیایید شروع کنیم!

کاشت دندان
پروتزهای سنتی و معایب آنها

اکثر ما منحصراً با روش ترمیم دندان آشنا هستند که جز پروتز نامیده نمی شود. دندان مصنوعی می تواند دائمی یا متحرک باشد. در طول این سالها ، تمام کلینیک ها و موسسات دولتی ، پروتز را به کمال رسانده اند ، بنابراین هیچ مشکلی در این روش وجود ندارد.
در صورت از دست دادن 1-2 دندان به پروتز متوسل می شوند. روش نصب فریبنده نیست. از مکنده ها ، سنجاق ها یا قفل های کوچک استفاده می شود. آنها با تاج ها ارتباط دارند. بدون شک این تکنیک مزایای خود را دارد.
اما در این ویژگی های مثبت با ویژگی های منفی جایگزین می شود. معایب شامل این واقعیت است که پروتزها با استفاده از دندانهای مجاور انجام می شود. آنها دندان را از بین می برند و سپس به عنوان فونداسیون عمل می کنند. یک براکت یا قفل به تاج وصل شده است. از آنجا که مینای دندان برداشته می شود ، احتمال ایجاد نکروز در مواردی افزایش می یابد.
قبل از نصب تاج ، اعصاب دندانهای مجاور که از دو طرف دندان خراب شده در ردیف آمده است برداشته می شود. از آنجا که در چنین شرایطی دندان "مرده" می شود ، به معنای واقعی کلمه پس از 3 سال کار خود را متوقف کرده و شروع به پوسیدگی می کند. علاوه بر این ، خطر ایجاد فرآیندهای التهابی در اطراف استخوان افزایش می یابد.
معایب شامل این واقعیت است که فشار روی فک ناهموار است. در حالی که ناحیه مصنوعی (استخوانی) تحت فشار نیست. پس از یک دوره خاص ، این منجر به تغییر شکل فک و از بین رفتن تاج می شود.
اگر پس از بهداشت پروتز ، فردی به بهداشت دهان و دندان توجه نکند ، غذا بین پروتز و تاج معلق می شود. بقایای آن بوی نامطبوعی به جا می گذارد و همچنین می تواند باعث التهاب شود.
از نقطه ضعف آشکار شکنندگی پروتزها غافل نشوید. آنها بیش از 5 سال خدمت نمی کنند. همچنین بسیار می درخشد ، بنابراین شگفت انگیز است.

چگونه دندان ها در صورت افتادن محکم شوند

کاشت دندان - چیست؟

پروتز در بافت استخوانی کاشته می شود و از دو قسمت تشکیل شده است. اولین مورد به پیچ ساخته شده از تیتانیوم اشاره می کند که در ناحیه دندان از دست رفته پیچ می شود. قبل از دستکاری اصلی ، لازم است یک سوراخ در اطراف استخوان ایجاد کنید. مدت زمان عمل بیش از یک ساعت نیست ، بی حسی موضعی کافی است.
متخصصان توصیه می کنند بلافاصله پس از از دست دادن دندان توسط بیمار ، از پین استفاده کنید. فقط باید منتظر بمانید تا ادم و روند التهابی ناپدید شوند. این توصیه ها به دلیل پایین بودن لثه در ناحیه ای است که دیگر دندان وجود ندارد. اگر بلافاصله این روش ها را انجام ندهید ، رشد استخوان مورد نیاز است.
پین بر اساس تیتانیوم با مقاومت بالا ساخته شده است. به ندرت باعث رد می شود ، اما زمان لازم است تا ریشه دار شود (3 تا 6 ماه). برای این دوره ، متخصص می تواند تاج قرار دهد ، که از فشار جلوگیری می کند.
تاج ها از مواد با دوام ساخته شده اند که زیبا و زیبا به نظر می رسند و با آثار منفی محیط اسیدی کنار نمی آیند. بیشتر اوقات ، اکسید زیرکونیوم و سرامیک در پروتزهای مدرن استفاده می شود. با تشکر از این ، دندان جدید تقریبا هیچ تفاوتی با رنگ طبیعی مینای دندان ندارد.
در مورد مدت زمان پوشیدن سنجاق ها ، آنها به مدت طولانی خدمت می کنند. با مراقبت مناسب ، فرد به مدت 10 سال ، در برخی موارد حتی بیشتر ، با پروتز می رود. اگر قسمت بالایی آسیب دیده باشد ، سنجاق در جای خود باقی می ماند و می توان دندان را ترمیم کرد.

مزایای کاشت

مزایای کاشت دندان

لازم به ذکر است که این روش ترمیم دندان هنوز برخلاف پروتزها چنین محبوبیت چندانی پیدا نکرده است. با این حال ، محبوبیت روش مورد بررسی به تدریج در حال افزایش است. ایمپلنت اغلب در بین تمام خدمات دندانپزشکی رایج است.
در میان همه جنبه های مثبت ، شایان ذکر است که عمر طولانی پروتزهایی که در انسان کاشته می شوند. یک پین تیتانیوم در استخوان ثابت می شود ، که برای همیشه در آنجا باقی می ماند. این سنجاق بخشی از فک می شود. در آینده ، ایمپلنت نیازی به اصلاح یا تعویض ندارد.
تاج ها فقط در مواقع ضروری باید تعویض شوند. گاهی ترک می خورد یا خرد می شود. به خاطر داشته باشید که این اتفاق بیش از 10 سال پس از عمل رخ نمی دهد.
دندان مصنوعی کاملاً ایمن نصب شده است ، نیازی به لمس دندانهای مجاور نیست. دندانهای نزدیک نیازی به ساییدن ، برداشتن عصب و پر کردن ندارند. هنگامی که تاج به پین ​​متصل می شود ، دندان شروع به کار کامل می کند. تاج قسمتی از بار جویدن را بر عهده می گیرد. این امر باعث کاهش فشار بر روی دندان های باقی مانده می شود.
این روش دارای جزء زیبایی شناسی بالایی است. متخصص به راحتی سایه مورد نظر تاج را بر اساس رنگ مینای دندان انتخاب می کند. با گذشت زمان ، رنگ تاج ممکن است تغییر کند ، بنابراین سایه کاملا با مینای دندان مطابقت دارد.
مزیت بدون شک این روش حفظ بهداشت دهان و دندان است. تاج ها به ایمپلنت متصل می شوند به طوری که لبه ها با لثه بسته می شوند. بنابراین ، در ظاهر ، دندان های مصنوعی هیچ تفاوتی با بستگان خود ندارند. در عین حال ، عملکرد طبیعی است. غذا هرگز گیر نمی کند. بنابراین ، التهاب لثه رخ نمی دهد.
هر روز ، روش مورد نظر آسان تر می شود. هزینه مواد بسیار کاهش می یابد. به لطف ترکیب موفقیت آمیز شرایط ، اکثر افراد می توانند هزینه نصب ایمپلنت را داشته باشند.

معایب کاشت

مهم است که درک کنیم که در حال حاضر تداخلی در بدن وجود دارد. این یکپارچگی بافت های نرم و استخوان ها را نقض می کند. همچنین از انتهای عصبی و غشای مخاطی رنج می برند. دوره توانبخشی چندین روز طول می کشد.
خطر پس زدن پیچ ​​وجود دارد. این پدیده می تواند به دلیل ویژگی های سیستم ایمنی انسان رخ دهد
با توجه به ویژگی های منفی فوق پروتزهای سنتی ، باید نتیجه گرفت که ایمپلنت های دندانی مدرن از هر نظر سودمند به نظر می رسند


pljusy-implant
..