مواد غذایی که باعث تغییر رنگ دندان ها می شوند

۱۳۹۹/۵/۱۴

چای
چای-باعث-تغییر-رنگ-دندان-ها-می-شود
چای نوشیدنی مفیدی است اما انتخاب خوبی برای سفید نگه داشتن دندان هایتان نیست. دندان پزشکان می گویند انواع چای ها مخصوصا چای سیاه بیش از قهوه باعث رنگ دادن به دندان ها می شود.
چای های گیاهی و چای سفید مینای دندان را می خورند و باعث رنگ دادن به دندان ها می شوند.

سس قرمز
سس-های-قرمز-در-تغییر-رنگ-دندان-ها-نقش-دارند
شاید خوشمزه باشد اما به شدت باعث رنگ دادن به دندان ها می شود. بهتر است به سس های رنگ روشن روی آورید و پس از خوردن دندان هایتان را بشویید.

نوشیدنی های ورزشی
نوشیدنی-های-ورزشی
نوشیدنی های اسیدی هم می توانند روی دندان های شما تاثیر بگذارند. این نوشیدنی ها هم باعث خورده شدن مینای دندان شده و آنها را مستعد تغییر رنگ می کنند. نوشیدن آب در طول تمرینات ورزشی انتخاب بهتری است.

برخی میوه ها
گیلاس-آلبالو-توت-فرنگی
زغال اخته، شاه توت، گیلاس و آلبالو، انار و ... می توانند باعث ایجاد لک روی دندان ها می شوند. میوه های بی رنگی مثل انگور سفید کمتر باعث ایجاد رنگ روی دندان می شوند اما دارای اسید هستند و باعث خوردگی مینای دندان می شوند پس باید بعد از خوردن آنها حتما دندان ها را شست.

نوشابه و دیگر نوشیدنی های گازدار
نوشیدنی-های-گاز-دار
به خاطر اسید و رنگ موجود در آنها این نوشیدنی ها حتی در صورت بی رنگ بودن می توانند به شدت ایجاد لکه کنند بعلاوه مواد افزودنی و طعم دهنده موجود در آنها هم موجب فرسایش مینای دندان می شود.

آبنبات و شیرینی
آبنبات-و-شیرینی-ها
اگر آبنبات، شکلات و یا آدامس مورد علاقه تان باعث تغییر رنگ زبانتان می شود پس می تواند رنگ دندان هایتان را هم تغییر دهد. خبر خوب این است که اگر از این مواد زیاد استفاده نمی کنید آنها هم ضرر زیادی برای شما ندارند.

..