خمیر دندان های سفید کننده چگونه عمل می کنند؟

۱۳۹۹/۵/۱۴

خمیر-داندان-سفید-کننده

درست است که تعداد زیادی خمیر دندان سفید کننده وجود دارد اما همه آنها یکسان نیستند.
این مواد تشکیل دهنده فعال هستند که در چگونگی سفید کنندگی این محصولات واقعا موثر هستند.
اغلب خمیردندان ها دارای یکی از این سه ماده سفید کننده هستند:

ساینده های ملایم
براساس انجمن پزشکی آمریکا برخی از خمیر دندان ها دارای مواد ساینده ملایمی مانند کربنات منیزیم اکسید آلومینیوم خشک و کربنات کلسیم هستند.
این مواد لکه های سطحی را که موجب زرد شدن دندان می شوند از بین می برد و باعث آشکار شدن لبخندی سفیدتر و درخشان تر می شوند.

هیدروژن پروکسید
نسخه با دوز پایین هیدروژن پروکسید اثر سفید کنندگی شناخته شده ای روی دندان ها دارد و ماده تشکیل دهنده فعال موجود در اکثر سیستم های سفید کنندگی است که در دندان پزشکی استفاده میشود.
در حالیکه غلظت این ماده در خمیر دندان های سفید کننده کمتر از محصولات یکبار مصرف است، هیدروژن پروکسید در طولانی مدت نتایج عالی را ارائه می دهد(و استفاده از آن خطری ندارد).
انجمن دندانپزشکی آمریکا اعلام کرده است که عوامل سفید کننده از جمله هیدروژن پروکسید می توانند باعث ایجاد حساسیت های کمی شوند ولی با این حال استفاده از آنها خطری ندارد و مشکلی برای استفاده مرتب ندارد.

کاربامید پروکسید (پروکسید اوره)
کاربامید پروکسید یک عامل سفید کننده است که به هیدروژن پروکسید تجزیه می شود. فایده اصلی کاربامید پروکسید طبق تحقیق مجله دندانپزشکی آمریکا این است که کاربامید پروکسید نتایجش را در 14 روز اول تحقیقات زودتر از هیدروژن پروکسید نشان داد.
اگرچه بعد از 12 هفته استفاده نتایج هر دو ماده شبیه بودند.

آیا میشود از خمیردندان های سفید کننده به صورت روزانه استفاده کرد؟
به شرط اینکه روی محصول قید شده باشد که برای استفاده روزانه است می توان این کار را انجام داد. برخی افراد ممکن است هنگام استفاده از این محصولات حساسیت هایی را تجربه کنند که می توانند به صورت نوبتی از یک خمیر دندان ضد حساسیت استفاده کنند تا مشکل برطرف شود.

چقدر طول می کشد تا دندان ها سفید شوند؟
مدت زمان سفید کردن دندان ها تا حدود زیادی به مواد تشکیل دهنده خمیر دندان بستگی دارد مثلا اگر از خمیر دندانی که حاوی هیدروژن پروکسید است استفاده می کنید نتایج را زودتر از استفاده از خمیردندان های حاوی پاک کننده های سطحی خواهید دید.

..