روش های سفید کردن دندان

۱۳۹۹/۵/۱۴

سفید-کردن-دندانها

وقتی دو بار مسواک زدن در روز و نخ دندان کشیدن به بهبود زردی دندان ها کمک نمی کند باید چاره دیگری اندیشید.
دندان ها در اثر لکه های مواد غذایی دچار زردی می شوند این زردی ممکن است سطحی باشد و یا عمقی و گاهی اوقات هم علت زرد شدن دندان ممکن است خارج از کنترل ما باشد.
زردی دندان ها به هر دلیلی که باشد محصولاتی به منظور سفید کردن آنها وجود دارند که می توان بدون نسخه آنها را تهیه و استفاده کرد.

چه چیزی باعث زردی دندان می شود؟
اگرچه قهوه و سیگار در طولانی مدت باعث زردی دندان ها می شوند، نازک شدن مینای دندان همچنین باعث زردی دندان می شود.
مینای دندان سطح سفید و سخت روی دندان شماست و در زیر آن یک ماده به رنگ قهوه ای روشن است که عاج دندان نام دارد.
مینای دندان ضخیم سفید است اما نازک شدن آن باعث می شود تا مقداری از رنگ عاج دیده شود که باعث می شود دندان زرد به نظر برسد.
مینای دندان با بالا رفتن سن نازک می شود اما اسیدهای موجود در غذا و نوشیدنی هایی مثل پرتقال و نوشابه ها هم با فرسایش سطح دندان موجب نازک شدن مینای دندان می شوند.
برخی محققان می گویند حتی قرص های جویدنی ویتامین c هم دارای اسید هستند.
بزاق دهان اسید را خنثی می کند و آن را میشوید اما کسانی که از خشکی دهان رنج می برند از این نعمت بی بهره اند.
به عنوان مثال بچه هایی که به دلیل مسدود بودن راه بینی از دهان نفس می کشند مانع مرطوب سازی دهان با بزاق می شوند و در معرض خطر نازک شدن مینای دندان قرار می گیرند.
دندان ها به خاطر لکه های مواد غذایی زرد می شوند هم سطحی و هم عمیق البته گاهی اوقات علت زرد شدن دندان ها از کنترل ما خارج است.
زردی دندان ها به هر دلیلی که باشد محصولاتی هستند که می توان بدون نسخه تهیه کرد و برای سفید کردن دندان از آنها استفاده کرد.
در برخی موارد نادر بیماری های ارثی هم می تواند موجب نازک شدن بیش از حد مینای دندان شود.

دلایل دیگر
دلایل دیگر زرد شدن دندان ها می تواند به علت مصرف آنتی بیوتیک ها و یا زیاده روی در مصرف فلوراید در کودکان باشد، که باعث ایجاد زردی دندان در بزرگسالی می شود.
البته طبق گفته محققان فلوراید بیش از حد و آنتی بیوتیک ها باعث ایجاد لکه در بزرگسالی می شوند. گاهی اوقات هم زردی دندان ممکن است ارثی باشد.

جلوگیری از زرد شدن دندان ها
با پرهیز از کشیدن سیگار، نوشیدن قهوه و نوشابه می توان از زرد شدن دندان ها جلوگیری کرد یا می توان این نوع نوشیدنی های تیره رنگ را بوسیله نی مصرف کرد.
پس از خوردن یا نوشیدن غذاهای و نوشیدنی های اسیدی نوشیدن آب یا شیر به خنثی کردن اثر فرسایشی اسید کمک می کند.
مسواک زدن و نخ دندان کشیدن هم می تواند موثر باشد و همچنین پرهیز از خوردن بین وعده های غذایی به بزاق دهان اجازه رقیق کردن اسید موجود در دهان را می دهد.

سفید کردن دندان ها
تغییر رنگ دندانها اغلب به پروسه سفید کردن جواب می دهد و دندانپزشکتان می تواند با توجه به مورد شما، برای سفید کردن دندانهایتان شما را راهنمایی کند.
دندان پزشک شما می تواند کیت های خانگی سفید کننده دندان را به شما پیشنهاد دهد تا در طول یک مدت خاص از آن استفاده کنید و یا می توانید پروسه سفید کردن دندان ها را در مطب انجام دهید.
با این همه راه برای درمان زردی دندان ها دیگر دلیلی برای مخفی کردن یک لبخند زیبا نیست.

..