راه های جلوگیری از ایجاد پلاک دندان

۱۳۹۹/۵/۱۴

جلوگیری-از-ایجاد-پلاک-دندان-ها

آیا تابحال زبانتان را اطراف دندان هایتان حرکت داده اید و یک لایه نازک را اطراف آنها حس کرده اید؟
این لایه توسط باکتری ها ساخته شده است که پلاک نام دارد و اگر اجازه دهید که مدت طولانی آنجا بماند باعث تخریب دندان ها و صدمه به لثه می شود.
چطور می توان جلوی ایجاد پلاک را گرفت؟

مرحله اول: هر روز دندانهایتان را مسواک بزنید
یکبار در روز خوب است ولی دو بار بهتر است. از یک مسواک نرم و خمیردندان حاو فلوراید استفاده کنید.
روزانه دوبار مسواک زدن از ایجاد پلاک جلوگیری کرده و پیشرفت پلاکهایی که از قبل ایجاد شده اند را مختل می کند. مطمئمن شوید که همه مناطق دهان از جمله دندان ها، لثه، زبان را بشویید. کل این پروسه 2 دقیقه به طول می انجامد.

مرحله دوم: فواصل بین دندان ها را تمیز کنید
نخ دندان کشیدن ممکن است زیاد جالب نباشد اما تمیز کردن بین دندان ها به صورت روزانه می تواند تاثیر بسزایی در روی بهداشت دهان داشته باشد.

مرحله سوم: از دهانشویه استفاده کنید
استفاده از دهانشویه های ضد پلاک می تواند به تاثیر مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بیافزاید.

مرحله چهارم: از غذاهای چسبناک و شیرین دوری کنید
غذاهایی که سخت تر از دندانها پاک می شوند آنهایی هستند که هنگام جویدن به دندان می چسبند. کشمش، آبنبات های چسبناک و غذاهای دارای نشاسته و شیرین از جمله مضرترین غذاها برای دندان هستند.
 اگر مواد شیرین سریعا پس از خوردن آنها از روی دندانهایتان پاک نشود پلاک از آنها برای ایجاد پوسیدگی دندان استفاده می کند. هرچه سریعتر بتوانید مواد غذایی را از روی دندان هایتان پاک کنید احتمال پوسیدگی دندان کمتر می شود.

مرحله پنجم: به دندانپزشک مراجعه کنید
به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید تا آنها بتوانند به موقع از نشانه های بیماری مطلع شوند. اکثر افراد لازم است دوبار در سال به دندانپزشک مراجعه کنند.

..