غذاهایی که باید روزانه بخورید تا دندان هایی قوی و سالم داشته باشید

۱۴۰۰/۱۱/۱

وقتی نوبت به حفظ سلامت لثه ها و دندان ها می رسد، همه چیز به آنچه در طول روز می خورید بستگی دارد. غذای خوب نه تنها به ترمیم بدن شما کمک می کند، بلکه به سلامت لثه ها و دندان ها نیز کمک می کند. در اینجا مهمترین غذاهایی که به حفظ سلامت دندان کمک می کنند، آورده شده است:

مصرف مکرر آب
نوشیدن آب نه تنها به حفظ سلامت پوست کمک می کند، بلکه به شستن دندان ها از مواد قندی و اسیدی نیز کمک می کند. وقتی چیزی می خورید، بسیاری از ذرات غذا بین دندان های شما گیر می کند که به مینای دندان آسیب می رساند. وقتی آب می نوشید، این ذرات از روی دندان ها و لثه های شما می ریزند.

لبنیات
در حالی که آب به شستن قندها و اسیدها از روی دندان کمک می کند، از سوی دیگر محصولات لبنی حاوی مواد معدنی مانند هیدروکسی آپاتیت هستند که مینای دندان را تقویت می کند. خوردن شیر یکی از بهترین راه ها برای داشتن دندان های سالم است، زیرا حاوی کلسیم است که یک ماده مغذی ضروری برای دندان ها است.

غذاهای پر فیبر
سبزی های برگ دار و سایر غذاهای پر فیبر باعث هضم خوب و سطح کلسترول سالم می شوند و همچنین برای دندان های شما معجزه می کنند. سبزیجات برگ سبز مختلف مانند اسفناج، کاهو، کلم پیچ و شاهی از غذاهای فوق العاده ای هستند که به تقویت مینای دندان کمک می کنند.

آدامس بدون قند
جویدن آدامس، به ویژه آدامس های بدون قند، مقدار مناسبی بزاق تولید می کند که به تمیزی دندان ها کمک می کند.

آب ذغال اخته
آب زغال اخته به دلیل توانایی آن در کاهش پلاک روی دندان ها تا حدود 95٪ معروف است.

روغن نارگیل
استفاده از روغن نارگیل ممکن است به حفظ سلامت لثه ها کمک کند، زیرا از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند و با بیماری های لثه مبارزه می کند.
..